Вівторок
16.04.2024
18:49
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт РМО
вчителів образотворчого мистецтва
Головна РеєстраціяВхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Мої статті [8]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 6

Статистика
» Зареєструвалось на сайті
Всього: 26
» Із них
Адміністраторів: 3
Модераторів: 2
Провірених: 0
Користувачів: 21

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
[ Хто сьогодні нас відвідав? ]

Форма входу

Головна » Статті » Мої статті

Серпнева нарада керівників районних методичних об’єднань вчителів образотворчого мистецтва

                   Звіт про роботу серпневої наради керівників

районних методичних обєднань

вчителів образотворчого мистецтва та креслення.

Проводила нараду методист навчально-методичної лабораторії виховних технологій кафедри виховання та культури здоров’я ДОІППО Беспалова Т.І. Як завжди, вона привітала усіх присутніх з новим 2017-2018 навчальним роком, побажала успіхів у нелегкій учительській праці, творчого натхнення, міцного здоров᾽я та познайомила з планом проведення засідання:

План

проведення серпневої наради керівників районних (міських)

методичних об’єднань вчителів образотворчого мистецтва та креслення.

Термін проведення: 23 серпня 2017 року 10.00. - 13.00.

Місце проведення: ДОІППО, вул. Володимира Антоновича, 70. Ауд. 210.

Тема: Актуальність формування духовних та моральних ціннісних орієнтирів, національно-патріотичного виховання у сфері викладання образотворчого мистецтва та креслення.

Мета:

- обговорити творчі здобутки, актуальні проблеми та шляхи удосконалення національно-патріотичного виховного процесу в навчальних закладах регіону;

- визначити пріоритети навчально-виховної діяльності загальноосвітніх навчальних закладів у новому навчальному 2017-2018 році на засадах державної освітньої політики та сучасних науково-методичних положень;

- визначення місця і ролі вчителя образотворчого мистецтва та креслення в реалізації положень і рекомендацій Інституту змісту освіти та інноваційних технологій Міністерства освіти і науки України.

Керівник: Т.І. Беспалова, методист навчально-методичної лабораторії виховних технологій кафедри виховання та культури здоров’я ДОІППО.

 

№ п/п

 

Час

 

Тема виступу

 

Доповідач

1.

10.00.- 10.10.

Реєстрація учасників наради.

Робота виставки дитячих малюнків.

Безпалова Т.І.

методист навчально-методичної лабораторії виховних технологій кафедри виховання та культури здоров’я.

1. Науково-теоретичний аспект проблеми.

2.

10.10.- 10.20.

Стратегічний напрямок сучасної вітчизняної науки.

Беспалова Т.І.,

методист навчально-методичної лабораторії виховних технологій кафедри виховання та культури здоров’я.

3.

10.20.-10.50.

Психологічні аспекти сучасного уроку.

Хомич О.Б., ст. викладач кафедри педагогіки та практичної психології.

4.

10.50.- 11.10.

Сучасні вимоги щодо національно-патріотичного виховання учнівської молоді.

Безена І.М., ст. викладач кафедри менеджменту освіти.

5.

11.10.- 11.40.

Інноваційне дидактичне середовище як чинник стимулювання пізнавальних інтересів у процесі вивчення дисциплін художньо-естетичного циклу.

Піщанська В.М., доцент кафедри філософії освіти ДОІППО.

 

  1. ІІ. Педагогічний досвід та методичний інструментарій.
  2. Творчий вернісаж педагогічних ідей

6.

11.40.-12.10.

Формування духовних та моральних ціннісних орієнтирів, національно-патріотичної свідомості у сфері викладання образотворчого мистецтва.

Лабунський Анатолій Володимирович, вчитель- методист вищої категорії Криворізької ЗОШ І-ІІІ ст. № 120, Криворізької міської ради.

9.

12.10.-12.20.

Розвиток творчої особистості на уроках образотворчого мистецтва засобами інтерактивних форм та методів навчання. Використання методик проектної діяльності, психологічних тренінгів, бінарних і інтерактивних методик.

Потапенко Валентина Миколаївна, вчитель – методист вищої категорії Меліоративної ЗОШ Новомосковської районної ради.

10.

12.20.-12.40.

Запровадження інноваційних технологій у викладанні образотворчого мистецтва: інтегрований урок, урок творчого фантазування, урок – диспут, урок – дискусія з обговоренням творчих проектів, тренінгові заняття, уроки з використанням ІКТ.

Повх Лариса Федорівна, вчитель методист вищої категорії КЗО НВК № 6 «Перспектива» Жовтоводської міської ради.

11.

12.40.-13.00.

Інтерактивне опитування «Точка зору»

Прийняття рекомендацій.

Безпалова Т.І., методист навчально-методичної лабораторії виховних технологій кафедри виховання та культури здоров’я.

 

 

Першим був виступ Беспалової Т.І. на тему «Стратегічний напрямок сучасної вітчизняної науки», під час якого Тамара Іванівна познайомила присутніх з основними проблемами викладання даних предметів, а саме:

  • Відсутність у навчальних планах більшості шкіл такого предмету, як креслення взагалі;
  • Відсутність кабінетів образотворчого мистецтва, або недостатнє їх обладнання;
  • Недостатня матеріальна база для проведення уроків .

Також вона познайомила учасників наради з традиціями та інноваціями викладання предметів образотворчого мистецтва та креслення і наголосила про важливість міжпредметних звязків та проведення інтегрованих уроків.

Хомич О.Б., ст. викладач кафедри педагогіки та практичної психології у виступі на тему: «Психологічні аспекти сучасного уроку» пояснила присутнім, що учитель – центральний суб’єктивний фактор навчального процесу. Далі було проведено гру «Хто я?», в ході якої кожен учасник міг вибрати, з чим він себе асоціює.

Бути вчителем – це постійний стрес. Щоб витримати всі негаразди, які на нас чекають, слід навчитись приймати все , як воно є та спокійно жити з тим, що ми не можемо змінити. Деякі люди часто для заспокоєння використовують зовнішні ресурси: алкоголь, наркотики і т. д. Але це не вирішує проблеми, а лише на деякий час приглушує її. На прикладі вірша Джеймса Рівза «Тітонька Фло» можна переконатись, що тільки позитивний настрій та занятість справою – найкращий засіб при боротьбі із зневірою. Людина може витримати все, якщо знає, навіщо! А тому у людини в житті завжди повинна бути мета, до якої потрібно наполегливо йти, не звертаючи із наміченої дороги. (Притча про Івана-дурака та Змія Горинича).

Секрет внутрішнього спокою можна почерпати із вірша А. Ахматової «Я навчилася мудро жити…».

Щоб професійно зростати – потрібно жити в ладу із навколишнім світом та самим собою. А також любити… все інше додасться. (Вірш Р. Рождественського «Все починається з любові»).

Піщанська В.М., доцент кафедри філософії освіти ДОІППО у виступі на тему «Інноваційне дидактичне середовище як чинник стимулювання пізнавальних інтересів у процесі вивчення дисциплін художньо-естетичного циклу» познайомила присутніх із особливостями вивчення предметів курсу:

  • 5 – 9 класи – навчальна програма «Мистецтво. 5 – 9 класи» (оновлена).
  • 10 – 11 класи – програми «Художня культура» рівню стандарту, академічного та профільного рівнів.

Програми розміщені на офіційному сайті МОН: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalnaserednya/navchalni-programy.html

  • Навчальна програма «Мистецтво. 5-9 класи» (авт. Л.Масол, О.Коваленко, Г.Сотська, Г.Кузьменко, Ж.Марчук, О.Константинова, Л.Паньків, І.Гринчук, Н.Новикова, Н.Овіннікова)

включає три блоки:

«Музичне мистецтво», «Образотворче мистецтво» або інтегрований курс «Мистецтво».

Особливість вивчення курсу по класах в тому, що:

  • 5 клас – учні засвоюють особливості мови різних видів мистецтва;
  • 6 клас – учні вивчають палітру жанрів музичного та образотворчого мистецтв;
  • 7 клас – учні знайомляться з новітніми явищами в мистецтві в єдності традицій і новаторства.
  • 8 – 9 класи – учні знайомляться зі стилями і напрями мистецтва

Також Вікторія Миколаївна наголосила, що предмети художньо-естетичного циклу: музичне мистецтво, образотворче мистецтво, інтегровані курси «Мистецтво» та «Художня культура» мають викладати вчителі зі спеціальною мистецько-педагогічною освітою (вчитель музичного та образотворчого мистецтва, художньої культури) (Лист МОН України від 09.06.2016 № 1/9-298)

  • У 2017 році чинну навчальну програму «Мистецтво. 5-9 кл.» оновлено.
  • У новій редакції програми віддзеркалилися зміни, що відбуваються у сучасній освіті.

У Пояснювальній записці до програми визначено мету загальної середньої освіти (єдину для усіх освітніх галузей) і окреслено завдання предмету «Мистецтво», які її реалізують

Місія курсу «Мистецтво» -

  • захопити учнів мистецтвом сучасності,
  • знайти емоційний відгук,
  • зацікавити їх настільки, щоб з’явилося бажання самостійно, більш ширше познайомитися з мистецькими шедеврами різних художніх стилів/напрямів та екранних мистецтв.

Тільки на такому тлі відбуватиметься формування в учнів системи компетентностей, передбачених навчальною програмою.

Методичний арсенал учителя:

  • Добір творів мистецтва. Програма передбачає творче ставлення вчителя до змісту і технологій навчання, поурочного розподілу навчального художнього матеріалу.
  • Провідні види діяльності на уроці. У 9 класі, як і у попередні навчальні роки, пізнання мистецтва відбувається через сприймання, інтерпретацію і оцінювання художніх творів з акцентом на культурологічний контекст та творче самовираження учня.
  • Структурування змісту навчального матеріалу в межах теми розділу. Вчитель самостійно визначає обсяг годин на вивчення окремої теми навчальної програми, за необхідності має право змінювати порядок вивчення тем у межах навчального року.

Дозволяється використовувати підручники з відповідним грифом Міністерства, що видані в попередні роки, враховуючи при цьому зміни у програмах.

У виборі додаткової навчально-методичної літератури вчитель вільний й може застосовувати таку, що найкраще реалізовує його методику навчання.

Навчально-методичне забезпечення, рекомендоване Міністерством до використання в навчальних закладах Лист МОН від 17.08.2017 № 1/11-8269 «Про переліки навчальної літератури, рекомендованої МОН України для використання у ЗНЗ»

Електронні версії шкільних підручників:

http://pidruchnyk.com.ua http://schoolbooks.org.ua http://portfel.at.ua

http://4book.org/uchebniki-ukraina http://shkola.yccat.com/index.html

https://imzo.gov.ua/pidruchniki/elektronni-versiyi-pidruchnikiv/elektronni-versiji-pidruchnykiv-dlya-uchniv-9-h-klasiv/mystetstvo-9-klas/

Безена І.М., ст. викладач кафедри менеджменту освіти у виступі на тему:

«Сучасні вимоги щодо національно-патріотичного виховання учнівської молоді» наголосив , що необхідно здійснювати:

  • розвиток дитини згідно особистісних потреб;
  • підтримувати життєвий оптимізм дитини;
  • плекати творчість і допитливість через компетентнісні прояви, такі як: формування нового українця, повага до державних символів, мови;
  • дати можливість розвиватися гармонійно: партии-трансформери, уроки в руві і т. Д.

Далі був обмін досвідом вчителів –

«Творчий вернісаж педагогічних ідей»:

Лабунський Анатолій Володимирович, вчитель образотворчого мистецтва ЗОШ № 120 м. Кривого Рогу, переможець обласного етапу конкурсу «Вчитель року 2015» з образотворчого мистецтва та Повх Лариса Федорівна, вчитель методист вищої категорії КЗО НВК № 6 «Перспектива» Жовтоводської міської ради, поділилися з присутніми досвідом роботи в техніці «Пісочної анімації»:

  • Показали відеопрезентацію робіт своїх учнів;
  • Запропонували присутнім практично виконати вправи «Арт-терапія з манкою», під час яких кожен міг відчути позитивний вплив даної терапії.
  •  

Потапенко Валентина Миколаївна, вчитель ОТМ Меліоративної ЗОШ Новомосковського району, презентувала досвід своєї роботи провела тренінг «Сонечко та хмаринка» та показала відео кліп –релакс «Живіть тут і зараз».

 

На закінчення наради Тамара Іванівна провела інтерактивне опитування «Точка зору», де присутні могли виказати свої міркування щодо покращення викладання предметів образотворчого мистецтва та креслення, а також познайомила з рекомендаціями серпневої наради:

Рекомендації обласної наради керівників методичних об’єднань

вчителів образотворчого мистецтва та креслення

Керівникам методичних об’єднань:

* вивчати і пропагувати, узагальнювати новаторський педагогічний досвід з методики викладання образотворчого мистецтва і креслення;

* активно запроваджувати у навчально-виховному процесі символіку, державнотворення, атрибути народу технології духовності, завдяки яким вводяться не лише засоби та інструменти, а й змістовна духовна пожива мистецтва;

* ефективно використовувати національні традиції, сучасний світовий і вітчизняний досвід, формування культури почуттів, ціннісно-смислових коипетентностей та дослідження педагогічної науки у сфері духовно-патріотичного, художньо-естетичного виховання учнів;

* залучати учнів до творчої діяльності, з цією метою запроваджувати моделі реальної діяльності (проектування, колективні творчі справи тощо), активні форми і методи (ситуаційно-рольові ігри, методи аналізу, ігри, драматизації), які дають учням можливість предметно, безпосередньо й емоційно бути в ситуації морального вибору, пошуку, дії, вчинку;

* проведення проблемних семінарів, круглих столів, педагогічних майстер-класів з проблем розвитку креативності учасників педагогічного процесу, усвідомлення власної причетності до художніх традицій свого народу з одночасним розумінням особливостей інших національних картин світу, творчих звітів кращих вчителів з питань особистісно орієнтованої моделі навчання, формування полікультурних компетентностей.

* проводити моніторингові дослідження щодо ефективності системи національно-патріотичного, художньо-естетичного виховання, рівня засвоєння дітьми духовних цінностей України.

 

Відвідала серпневу нараду керівник РМО

вчителів образотворчого мистецтва   Кошевич О. А.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Мої статті | Додав: ЕАК (01.09.2017)
Переглядів: 318 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Цінуємо свій час

Пошук


Освітні ресурси

  • Відділ освіти
  • Солонянський РНМК
  • Веб-спільнота вчителів
  • ДОІППО
  • Єдиний освітній центр
  • МОНУ
  • Мої знання
  • Класна оцінка

  • «Методичний портал»



    Солонянська Лабораторія Нових Інформаційних Технологій